Sluiten
 
uitgeverij

De materialen van het Ortho Institute worden uitgegeven door Ortho Communications & Science.

webwinkel >>
ortho institute

Het Ortho Institute volgt de ontwikkelingen op het gebied van voeding en gezondheid op de voet. De internationale wetenschappelijke literatuur wordt dagelijks intensief bijgehouden.

over het institute >>

"Eerst voeding, dan medicijnen"

Uw lifestyle is van grote betekenis voor uw gezondheid. Dagelijks levert de wetenschap een stroom van nieuwe gegevens. Het Ortho Institute selecteert deze voor u.
Sinds 1983.

laatste nieuws

Minder pijn met L-carnitine bij HIV-patiënten
08-September-2008 - HIV-patiënten hebben mogelijk minder pijn door acetyl-L-carnitine. Aan het onderzoek namen 90 met HIV-1 besmette patiënten deel met symptomatische distale symmetrische polyneuropathie. Ze werden willekeurig in 2 groepen verdeeld waarbij patiënten uit de eerste groep gedurende de eerste 14 dagen 2   lees verder


Vetzuren en cognitieve functies bij ouderen
07-September-2008 - Een hogere inname van omega 3-vetzuren verlaagt mogelijk het risico van daling van de cognitieve functie op het gebied van het vloeiend spreken bij oudere personen met een te hoge bloeddruk en een verstoord vetmetabolisme. Aan het onderzoek namen 2251 personen deel met leeftijden van 50 tot 65   lees verder


DHA en AA vetzuren net zo goed als moedermelk
06-September-2008 - Suppletie met de vetzuren arachidonzuur (AA) en docosahexaeenzuur (DHA) ondersteunt de ontwikkeling van het gezichtsvermogen en de hersenen van pasgeborenen net zo goed als moedermelk. In een studie werden 52 gezonde zuigelingen willekeurig ingedeeld in drie groepen. Pasgeborenen in de eerste   lees verder


Visolie gunstig bij hyperlipidemie
05-September-2008 - Een dagelijkse suppletie met visolie met een hoog gehalte docosahexaeenzuur (DHA) heeft een positief effect op de vetzuursamenstelling van het bloed bij patiënten met hyperlipidemie die cholesterolverlagende medicijnen gebruiken. Aan het 6 maanden durende onderzoek namen 45 patiënten met   lees verder


Omega 3-vetzuren en hart- en vaatziekten
04-September-2008 - Duitse onderzoekers hebben onlangs alle studies naar de effecten van omega 3-vetzuren op hart- en vaten geïnventariseerd. Van vier grote interventiestudies, ondersteunen drie studies de aanbeveling van verschillende hartstichtingen om dagelijks één gram van de omega 3-vetzuren EPA en DHA te   lees verder