"Eerst voeding, dan medicijnen"
Uw lifestyle is van grote betekenis voor uw gezondheid. Dagelijks levert de wetenschap een stroom van nieuwe gegevens. Het Ortho Institute selecteert deze voor u. Sinds 1983.
Laatste nieuws
09/02/10 - De helft van alle vis en schelpdieren die wereldwijd wordt geconsumeerd, is tegenwoordig afkomstig van kwekerijen. Wat veel mensen zich echter niet realiseren is dat deze in aquacultuur grootgebrachte vis wordt gevoed met in het wild gevangen vis. Het gaat hierbij om zodanig grote hoeveelheden dat dit, volgens de bevindingen van een team van internationale...
08/02/10 - Driemaal per week vette vis heeft een gunstige invloed op de bloeddruk van personen met overgewicht. Het effect is vergelijkbaar met dat van het dagelijkse gebruik van visoliecapsules. Dit werd geconcludeerd naar aanleiding van een onderzoek met 324 zwaarlijvige personen. De BMI van de deelnemers varieerde van 27,5 tot 32,5 kg/m^2 en de leeftijden van 20 tot 40 jaar....
07/02/10 - Vaker vis eten beschermt mogelijk tegen de ontwikkeling van dementie. Een hogere consumptie van vlees lijkt echter het omgekeerde effect te hebben, zo melden Britse wetenschappers. Zij analyseerden de gegevens van 14.960 mannen en vrouwen. Alle deelnemers waren 65 jaar of ouder en woonachtig in China, India, Cuba, de Dominicaanse Republiek, Venezuela, Mexico of Peru....
06/02/10 - Dat foliumzuursuppletie tijdens de vroege zwangerschap het risico van een kind met een neuraalbuisdefect verlaagt, is algemeen erkend. Dit heeft er mede toe geleid dat in de VS en Canada al in 1998 de verrijking met foliumzuur van alle ontbijtgranen als overheidsmaatregel verplicht gesteld werd. Daarnaast is er de laatste jaren de discussie wat het effect is van...
05/02/10 - De resultaten van een pilotstudie, uitgevoerd door Amerikaanse wetenschappers, tonen een mogelijk anti-aging-effect aan van suppletie met coënzym Q10 (CoQ10). Het onderzoek werd uitgevoerd met deelname van 25 vrouwen tussen 45 en 55 jaar. Tien van hen werden gedurende 4 weken driemaal dagelijks met 60 mg CoQ10 gesuppleerd. De overigen fungeerden als controlegroep....